Veelgestelde vragen

Proefrit

Wil je een proefrit maken? Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen

Moet ik een afspraak maken als ik wil proefrijden in een auto?

Je hoeft niet per se een afspraak te maken voor een proefrit, maar we raden het wel aan. Als je een afspraak maakt weet je zeker dat de auto nog beschikbaar is en zorgen we dat deze voor je klaarstaat op het afgesproken tijdstip.

Wat moet ik meenemen als ik een proefrit wil maken?

Voordat je een proefrit gaat maken vullen wij een proefritformulier in. Zo weten wij aan wie we de auto meegeven. Voor het invullen van het formulier hebben wij o.a. je rijbewijs nodig. Neem dus je rijbewijs mee als je en proefrit komt maken.

Hoe lang mag ik proefrijden in een auto?

Gemiddeld duurt een proefrit een half uur. Maar als je langer nodig hebt dan kan dat in overleg.

Meer weten? Stel zelf je vraag.

Aankoop

Wil je weten wat er komt kijken bij de aankoop van een auto bij Blaak Automotive? Check de veelgestelde vragen hieronder of neem contact met ons op!

Moet ik rekenen op extra kosten als ik een auto bij jullie koop?

Wil je dat we de auto aan je afleveren met een onderhoudsbeurt en een nieuwe APK en 12 maanden BOVAG garantie? dan rekenen we daar € 695,- extra voor. Kies je voor een basis afleverpakket, dan wordt de auto afgeleverd met minimaal 6 maanden geldige APK, een vloeistoffencontrole, 40 punten check en wordt de auto professioneel gereinigd. Dit basispakket kost € 295,-

Kan ik een optie nemen op een auto?

We begrijpen dat een auto kopen een hele beslissing is en dat je liever niet over één nacht ijs gaat. Het is helaas niet mogelijk om een auto te reserveren. Als je de auto graag wilt kopen, maar je moet de financiering nog regelen, dan kunnen we de auto aan je verkopen onder voorbehoud van financiering. Zodra de financiering is goedgekeurd is de auto definitief aan je verkocht.

Hoe lang duurt het voordat de auto kan worden afgeleverd?

We streven er naar om de auto binnen twee weken af te leveren. Dat hangt een beetje af van de drukte in de werkplaats en van wat er aan de auto moet gebeuren. Heb je haast, bijvoorbeeld omdat je oude auto total loss is, dan kunnen we soms ook snel schakelen en de auto direct aan je afleveren. Dan maken we een afspraak in de werkplaats om de auto indien nodig op een later tijdstip APK te keuren en/of een beurt te geven.

Ik wil de auto (gedeeltelijk) financieren, wat zijn de mogelijkheden?

We streven er naar om de auto binnen tweWij werken samen met diverse partijen die een gespreide betaling kunnen verzorgen. Of het nu gaat om een zakelijke of een particuliere aanvraag. Op het moment dat we een offerte voor je hebben gemaakt kunnen we je in contact brengen met de juiste partij, zodat er een voorstel voor financiering kan worden gemaakt. Als je een auto koopt onder voorbehoud van financiering, dan is deze voor je gereserveerd tot we een akkoord hebben gekregen van de financierings- of leasemaatschappij.

Meer weten? Stel zelf je vraag.

Aflevering

Ik ruil mijn oude auto in, wat moet ik meenemen?

Neem alsjeblieft de kentekencard en tenaamstellingscodes deel 1 & 2 mee. Was de auto al in je bezit vóór 2014? Dan heb je waarschijnlijk nog een papieren kentekenbewijs. Neem dan het overschrijvingsbewijs, ook wel bekend als deel 2, mee. Ook ontvangen we graag de reservesleutel en de serviceboekjes.

Ik ben mijn kentekencard en/of mijn tenaamstellingscodes kwijt, wat nu?

Voor het vrijwaren van de inruilauto hebben wij de kentekencard en tenaamstellingscode deel 1 & 2 nodig. Regelmatig horen we dat er lang moet worden gezocht naar de tenaamstellingscodes. Maar dat is niet nodig, want die kun je voor € 1,20 opvragen op de website van de RDW. We helpen je hier graag bij!

Wat moet ik zelf doen voor aflevering van mijn auto?

Het is belangrijk dat de auto is verzekerd voordat je hier de showroom uitrijdt. Wij maken graag een offerte voor je. Als je de auto zelf wilt aanmelden bij de verzekeringsmaatschappij heb je het kenteken en de meldcode nodig. De meldcode is de laatste 4 cijfers van het chassisnummer. Zowel het kenteken als de meldcode vind je op de koopovereenkomst die je bij de aankoop ontvangt.

Hoe kan ik de auto betalen?

Vlak voor de aflevering ontvang je van ons een factuur waar ons rekeningnummer op staat. We ontvangen het bedrag graag voor aflevering. Hou er rekening mee dat je de daglimiet verhoogt voordat je het bedrag overmaakt. Nadat je de daglimiet hebt verhoogd duurt het 4 uur voordat je de auto kunt overmaken. Je kunt het bedrag ook pinnen bij aflevering, zorg dan dat ook de pin- en paslimiet zijn verhoogd.

Mijn vraag staat er niet tussen

Snel antwoord op je vraag? Stuur een Whatsapp bericht naar 0180-480082!

Meer weten? Stel zelf je vraag.

Onderhoud, reparatie en APK

Heb je vragen over onderhoud, reparatie of de APK? Antwoorden staan hier onder.

Hoe vaak heeft mijn auto onderhoud nodig?

Of je nu veel of weinig rijdt, regelmatig onderhoud is belangrijk voor de levensduur én de veiligheid van jouw auto. Hoe vaak jouw auto onderhoud nodig heeft wordt voorgeschreven door de fabrikant. Wij onderhouden jouw auto volgens het fabrieksschema. Wil je weten welke beurt jouw auto nodig heeft? Als je ons het kenteken en de huidige kilometerstand doorgeeft kunnen wij voor je nakijken waar de auto aan toe is. Doorgaans is de onderhoudsinterval 12 maanden of 15.000 (soms 20.000) kilometer, wat je het eerst bereikt. We zien je dus graag minimaal één keer per jaar.

Wanneer moet mijn auto worden gekeurd (APK)?

Een nieuwe auto die elektrisch of op benzine rijdt, moet na 4 jaar voor het eerst worden gekeurd. Bij een dieselauto is dat na 3 jaar. Na de eerste APK moeten elektrische en benzineauto´s om de 2 jaar gekeurd worden tot ze 8 jaar oud zijn. Daarna moeten ze elk jaar worden gekeurd. Diesels moeten na de eerste APK al elk jaar worden gekeurd. Een auto vanaf 30 jaar moet om de 2 jaar voor de APK en vanaf 50 jaar hoeft de APK niet meer.

Staat jouw vraag er niet tussen?

We helpen je graag verder. Neem contact met ons op.